elinnstrom.blogg.se

Mina bästa träningstips

Publicerad 2015-08-11 12:16:15 i Hälsa, Inspiration, Träning, Vem är jag?,

Planera ditt pass i förväg
Det är aldrig roligt att komma till gymmet utan en plan på vad man ska träna. Det tycker inte jag iallafall, jag har dock inga speciellt planerade dagar eller muskelgrupper utan kör (oftast) endast vad jag känner för just den dagen. Trots detta planerar jag ändå på ett hum i förväg vilka övningar och inom vilket reps-intervall jag vill lägga mig på. Utan en liten planering är det lätt att man bara står där när man kommer till gymmet. Bättre att vara bestämd för att få ut så mycket som möjligt om träningen när man väl är där. Eller hur?
 
Detta planerar jag innan gymmet: Muskelgrupp/er, vilka övningar, vad vill jag fokusera på?, antal reps och antal set.
Har du detta klart för dig är det bara att köra sen.
 
Stressa inte
När du väl är på gymmet, stressa inte! Det finns ingen som helst anledning att springa mellan övningarna och göra allt superfort. Låt det ta den tid det tar, njut av atmosfären i gymmet och tiden du har för dig själv, tillåt dig själv att gå in i din egna värld.
 
Bry dig inte om vad andra gör
Du är på gymmet för din egen skull. Försök att inte bry dig om vad andra gör, eller vad du tror att andra tänker om dig. Du är där för att träna punkt. Oroa dig inte för hur du ser ut och var inte rädd för att göra fula miner, det gör jag hela tiden ;) Stoppa in hörlurar med någon schyst spellista och kör ditt race.
 
Vila
Går inte påpeka nog. Vila, tillsammans med en varierad kost är superviktigt för att få de resultat du eftersträvar i gymmet. Minst en vilodag i veckan med vila från ALL träning. Promenader är okej men inte mer än så. Själv vilar jag 2-3 dagar i veckan. Superbra för motivationen dessutom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela