elinnstrom.blogg.se

Axlar och triceps

Publicerad 2015-08-13 08:39:16 i Allmänt,

Onsdagar har gått och blivit en "cardiodag" för mig nu i sommar. Alltså en dag då jag får upp flåset lite helt enkelt. Igår kände jag inte alls för det dock så jag ändrade om till en av mina favoritmuskelgrupper: axlar! Och triceps, men mest axlar. 

Jag tycker det är sjukt snyggt med ett par väldefinierade axlar. Det ger en schyst helhet hos en persons fysik. Mer axlar till folket! 

Hursomhelst, passet planerade jag innan gymmet och såg ut lite såhär: 

- Dips x5 (så många jag orkar) 
- Axelpress x5
- Hantellyft åt sidan superset. Hantellyft fram x5
- Baksida axlar superset. Hantellyft åt sidan lutande x5
- Tricepspress superset. Kickbacks med hantlar x5

Alla övningar 10-15 reps

Högreps alltså. Och det sved som satan. Träningsvärken sitter där den ska idag med andra ord. 

Sitter på jobbet nu och äter en lite ovanlig frukost. 300 g kycklingfärs, broccoli och sockerfri senap. Hyfsat gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela